Uppdatera din tillgänglighet automatiskt med arbetsschema. Har du alltid lunch mellan 12-13, börjar dagen vid 08:00 eller går för dagen vid 17:00? Då kan du ställa in ditt personliga arbetsschema som uppdaterar din tillgänglighet automatiskt mellan förvalda tider.

Hur fungerar Arbetsschema?

Via Telness softphone eller app kan du ställa in dina individuella tider för när du inte kan ta emot samtal. De tider du skapar schemahändelser för i arbetsschemat är alltså de tider du inte kan ta få jobbsamtal på och dina kollegor ser att din status är "inte tillgänglig".

Du kan ändra din tillgänglighet när som helt som vanligt i appen eller softphone - arbetsschemat är ett komplement som till "Tillgänglig-funktionen" som gör att du kan bestämma tider på förhand som automatiskt ändrar din status och du slipper manuellt ändra detta varje gång du går på lunch exempelvis.

Överblick på hur det kan se ut i Softphone:

Överblick på hur det kan se ut i appen:

Hur ställer du in ditt arbetsschema?

Appen:

  1. Öppna appen.

  2. Välj fliken "Du".

  3. Klicka på "Arbetsschema".

  4. Klicka på + bredvid respektive dag för att ställa in schemahändelserna för respektive dag.

Softphone:

  1. Öppna Telness Softphone.

  2. Klicka på ditt namn nere i vänstra hörnet.

  3. Välj "Arbetsschema".

  4. Klicka på den tid och dag du vill ställa in att du inte är tillgänglig på.

  5. Välj tider och klicka på "Lägg till".

Hittade du svaret?