Alla samlingar
Betalningar
Fakturor och betalning
Fakturor och betalning

Fakturaadress, specifikation, felbetalning

Oskar Arfwidsson avatar
Skrivet av Oskar Arfwidsson
Uppdaterad för mer än en vecka sedan

Fakturering

Telness fakturerar i efterskott vilket innebär att det du tex använde i april kommer faktureras i maj. Fakturorna skickas ut runt den 5:e varje månad och har 20 förfallodagar. Fakturorna skickas via vår leverantör Billogram, system@billogram.se. Vid obetald förfallen faktura så pausas dina tjänster några dagar efter förfallodatumet. Tjänsterna öppnas upp igen när vi fått in din betalning.

Betalningsmetod

I dagsläget kan du endast betala fakturorna manuellt i din bank eller om du har en inskanningsadress till ditt betalningssystem så skriver du in denna mejladress som mottagare av dina fakturor. E-faktura eller autogiro erbjuder vi inte i dagsläget men vi håller på att se över fler betalningslösningar.

Specifikation

Fakturaspecifikationen hittar du som administratör när du är inloggad på Mitt Företag. Du klickar på Fakturor och ser där en lista över alla fakturorna i kronologisk ordning. De som är orangemarkerade saknar betalning, är inte helt betalda och har förfallit. Grön betyder att fakturan är betald.

Klicka på den faktura som du vill se specifikationen för, den ligger bifogad som en pdf under varje faktura.

Ändra fakturadress och mejl

Som admin kan du även ändra din fakturaadress + mejl under 'inställningar' i Telness-portalen så att allt kommer till rätt ställe.

Betalat fakturan fel?

Om du betalat med fel OCR-nummer så kommer vi inte kunna matcha din betalning och fakturan kommer stå som obetald. Kontakta vår support om detta har hänt och skicka med en bifogad betalningskvittens från din bank, detta krävs som underlag för att placera pengarna på rätt faktura.

Samma gäller om du råkat betala en faktura dubbelt. Skicka oss kvittens på båda dina betalningar så ser vi till att du får tillbaka ditt överskott.

Fick du svar på din fråga?