Om du ska flytta ut ditt nummer från Telness:

Kontakta den nya operatören och gör en beställning hos dem med nummerflytt av ditt nummer.

När förfrågan från den andra operatören kommit in till oss så kommer den:
A) Godkännas automatiskt om det är från och till samma ägare. Dvs från ert organisationsnummer hos Telness till samma organisationsnummer hos övertagande operatör.
B) Om numret ska flyttas till ett personnummer eller annat organisationsnummer än vad som äger numret hos Telness idag - så behöver vi godkänna det manuellt.
För att vi ska godkänna utporteringen behöver vi få in ett OK på det från en admin på bolaget.

Det bästa är att, som admin, logga in på Telness.se med personnummer och BankID och skriv till oss i chatten och meddela om nummerflytten.
Då håller vi utkik och godkänner förfrågan när det dyker in.

Vid godkänd nummerflytt så flyttas numret på bestämt datum av övertagande operatör och abonnemanget hos Telness avslutas i samband med flytten.



Hittade du svaret?