Ja, du kan självklart flytta mobilnummer från andra operatörer till Telness. Det är enkelt och kostar ingenting.

Gör såhär:

  1. När du beställer ditt abonnemang kommer du få två val: flytta ett befintligt nummer eller välj ett nytt. Välj att flytta ett befintligt nummer. 

  2. Skriv in ditt nummer och vilken dag du vill att numret ska flyttas. Det tar minst fem dagar att flytta ett mobilnummer. 

  3. Välj om det är en privatperson eller ett företag som äger numret idag och skriv in rätt personnummer/organisationsnummer.

  4. Obs! Tänk på att vi inte ser dina nuvarande avtal och därför inte kan ta hänsyn till bindningstid eller uppsägningstid. Har du bindningstid kvar måste flyttdatumet läggas efter att denna har gått ut. Har du uppsägningstid på ditt nuvarande abonnemang så behöver vi veta det för att kunna ta hänsyn till uppsägningen. Annars riskerar du att få en slutfaktura från nuvarande operatör. Skriv till oss i chatten om har något av detta så att vi kan behandla din order på rätt sätt.

Det ser ut såhär när du registrerar dig:


Så länge alla siffror stämmer bra och ditt mobilabonnemang är obundet hos den gamla operatören så kommer ditt nummer att flyttas på den dagen du valde i registreringen. Då flyttar ditt mobilnummer in på ditt nya Telness SIM-kort som du får på posten ett par dagar efter att du registrerat ditt Telness abonnemang.

Om mobilnumret inte godkänns för flytt av din gamla operatör så skickar vi direkt ut ett mejl till dig. Vi kommer även maila dig med information om varför nummerflytten inte blev godkänd samt hur vi löser det. 

Kom ihåg! Vi finns här om du skulle behöva hjälp.

Hittade du svaret?