Nu kan du som har en aktiv mobil växel hos Telness ladda ner statistik för att få koll på er ingående trafik.

Vad för typ av statistik kan du få ta del av? 📊

·Alla inkommande samtal

·Alla missade samtal

·Vem som besvarade samtalet

·Vem som ringde

·Hur länge pågick samtalet

·Grafer som visar besvarade och missade samtal uppdelat på:
‎ - Vilken tid på dygnet som ni har mest samtal

- Vilken veckodag/datum ni har mest inkomna samtal på

För att komma igång med växelstatistik, chatta direkt med vår support 💬


Så här gör du för att ta fram växelstatistik för din växel
I portalen, under fliken ”växel” hittar du funktionen för att ladda ner statistiken för din växel.

Välj vilken månad du vill få ut statistik för

Har du flera växlar väljer du vilken växel du vill få ut statistik för

Klicka på Ladda ner

Växelstatistiken laddas ner i Excelformat

Statistiken hamnar i olika flikar i Excelfilen. Den första fliken Statuses förklarar vad det olika termerna betyder.

Answered: Samtalet togs emot av en växelanvändare

Unanswered: Samtalet kopplades till en eller flera användare men besvarades inte

Answered by othet user: Samtalet besvarades men togs emot av en annan användare i gruppen eller köfunktionen

Unknown: Samtalet avslutades av okänd anledning

Caller hung up: Samtalet avslutades på grund av att inringaren la på innan samtalet kopplades till en grupp eller köfunktion

Caller reached end of PBX: Samtalet avslutades för att det nådde slutet av växeln utan att ringa upp någon användare

Caller reached voicemail: Samtalet avslutades för att det kopplades till en röstbrevlåda


Villkor för växelstatistik

En fast kostnad på 199kr / månaden

Du kan lägga till tjänsten växelstatistik när som helst i månaden men kommer att bli fakturerad från den 1:a i innevarande månad

Om du väljer att avsluta tjänsten växelstatistik avslutas den i slutet av innevarande månad

Hittade du svaret?