Hoppa till huvudinnehåll
Alla samlingarAbonnemang och tjänsterInställningar
Hantera abonnemang och tjänster i portalen
Hantera abonnemang och tjänster i portalen

Hur ändrar/beställer jag tjänster till vårt företag?

Martina Klingvall avatar
Skrivet av Martina Klingvall
Uppdaterad för mer än en vecka sedan

Om du är administratör för företagets telefoni så kan du enkelt beställa, ändra och avsluta/pausa era tjänster på Telness. Du loggar in i portalen med Mobilt Bank ID för att göra dina ändringar.

När du har loggat in klickar du på abonnemangsfliken och väljer sedan de nummer som du vill administrera.

Du kan bland annat:

  • Ändra abonnemangsform

  • Beställa extra data

  • Spärra SIM-kort

  • Pausa/avsluta

Är du användare så kan du göra ändringar på ditt eget abonnemang, antingen via webbläsare eller appen. Beställer du något som innebär en kostnadsförändring för bolaget så får er administratör en notis om detta som sedan behöver godkännas för att ändringen ska gå igenom.

Du loggar in i portalen som 'användare' med ditt mobilnummer eller mejladress. Sedan får du en SMS-kod eller en kod på mejlen som du skriver in som lösenord.

Fick du svar på din fråga?