Alla samlingar
Abonnemang och tjänster
Kom igång med Telness SIM-kort
Kom igång med Telness SIM-kort

Ogiltigt SIM-kort, ingen uppkoppling eller ingen täckning?

Martina Klingvall avatar
Skrivet av Martina Klingvall
Uppdaterad för mer än en vecka sedan

Om du inte får någon uppkoppling med ditt nya SIM-kort börjar du med:

  1. Att kontrollera att SIM-kortet sitter i korrekt.

  2. Starta om mobilen

Om SIM-kortet inte hoppar igång direkt beror det troligtvis på något av följande två anledningar:

  1. Operatörslåst mobiltelefon. Om det står “ogiltigt SIM-kort” i din mobil är den troligtvis operatörslåst. Då fungerar den bara med den gamla operatörens SIM-kort. Kontakta den operatör som du köpte telefonen av för att få hjälp med att låsa upp den. Därefter ska Telness SIM-kort fungera

  2. Fel datainställning i mobilen. Normalt ställer mobilen in sig automatiskt när du sätter i SIM-kortet, men ibland behöver man skriva in det själv. Klicka här för att se rätt inställningar för just din telefon

Telness SIM-kort fungerar även om mobilen är låst till Telia eller Halebop. Då behöver du alltså inte låsa upp mobilen.

Om det fortfarande inte fungerar så kan du skriva till oss i chatten eller mejla till oss på support@telness.se så hjälper vi dig!

Fick du svar på din fråga?