Hoppa till huvudinnehåll
Alla samlingarAbonnemang och tjänster
Aktivera MEX på ditt abonnemang
Aktivera MEX på ditt abonnemang

Detta är en BETA-lansering, kontakta gärna vår support om du har frågor eller feedback.

Vincent avatar
Skrivet av Vincent
Uppdaterad igår

Så aktiverar du MEX

För att kunna aktivera MEX krävs följande:

  • Ha ett aktivt mobilabonnemang hos Telness (funktionen aktiveras på mobilabonnemanget)

  • Ha ett växelnummer hos Telness

  • Vara PLUS-användare i växeln (Användarens telefonnummer behöver vara samma som Telness mobilabonnemanget)

    Klicka HÄR för att se hur du uppgraderar din användare till en PLUS-användare.

1. Logga in i Telness portalen och navigera dig till abonnemangsfliken

Under abonnemangsfliken klickar du på det mobilabonnemang som skall testa MEX-beta.

2. Aktivera MEX

När du klickat på abonnemanget som du ska aktivera MEX-beta på navigerar du dig ner till fliken "Uppgradera till MEX" där du klickar på "Läs mer".

OBS! Vid aktivering av MEX kommer användaren att förlora sin privata röstbrevlåda på mobilabonnemanget.

Säkerställ:

  • Behöver användaren röstbrevlåda i sitt arbete eller kan hen leva utan den?

  • Har användaren några meddelanden hen behöver lyssna på innan aktivering? Detta eftersom de annars kommer att gå förlorade

3. Ta del av informationen.

Innan du aktiverar funktionen läser du igenom informationen och klickar därefter på "Uppgradera".

4. MEX är aktiverat.

Nu har abonnemanget uppgraderats och nästa steg är att säkerställa att PLUS-växelanvändare med samma mobilnummer är kopplat till ett växelnummer (är en del av en växelgrupp).

Om PLUS-växelanvändaren används i ett växelnummer får användaren MEX-taggen vilket betyder att nu är allt redo för användaren att logga in i mobilappen och börja ställa in MEX-inställningarna / Vilket nummer som skall synas när användaren ringer direkt ifrån sin mobil.

Fick du svar på din fråga?